Acropolis Rally 2018 - Συνέντευξη Τύπου πριν τον αγώνα

acro2018 press 31 5 17FIA Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ 2018: Γύρος 3 από 8
EKO Acropolis Rally, 1-3 June

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

Παρόντες:
Alexey Lukyanuk, Russian Performance Motorsport
Grzegorz Grzyb, Rufa Sport
Amittrajit Ghosh
Juuso Nordgren

ΕΡ: Απευθύνομαι στον Alexey Lukyanuk, νικητή των δύο πρώτων γύρων του ERC για το 2018. Ποια είναι η στρατηγική που θα ακολουθήσεις στον αγώνα, θα πιέσεις "τέρμα γκάζι" για την τρίτη νίκη ή θα συμβιβαστείς με κάποιους βαθμούς;

AL: Θα πρέπει να συγκεντρώσουμε κάποιους καλούς βαθμούς εδώ οπότε σίγουρα δεν πρέπει να πάρουμε πολλά ρίσκα, αλλά θα πρέπει να παλέψουμε για τη νίκη.

ΕΡ: Απουσίασες από τον αγώνα πέρσι και είχες διαφορετικό συνοδηγό το 2016. Σε προβλημάτισε αυτό κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας σου;

AL: Στην πραγματικότητα όχι διότι οι ειδικές είναι σχεδόν καινούργιες για όλους και για μας επίσης. Οι σημειώσεις μου έχουν αλλάξει λίγο καθώς πέρσι δεν αγωνιστήκαμε οπότε κάποιες στροφές, όπως για παράδειγμα στην κατατακτήρια ειδική, ήταν "6" προ διετίας, αλλά τώρα είναι "4", οπότε φτιάξαμε καινούργιες σημειώσεις, είναι σαν ένα καινούργιο Ράλλυ για εμάς. Αλλά έχουμε κάποια εμπειρία για το πως μπορεί να είναι οι ειδικές οπότε αυτό θα μας βοηθήσει.

 

ΕΡ: Ποιά είναι η διάφορα ανάμεσα στο "6" και στο "4" που αναφέρεις στις σημειώσεις σου;

AL: To "6" είναι σχεδόν φουρκέτα και το "4" είναι στροφή 90 μοιρών οπότε βλέπω το δρόμο διαφορετικά τώρα. Είναι σαν να έχει γίνει κάποια εξέλιξη στις σημειώσεις και στην "ανάγνωση" του δρόμου. Είναι το ίδιο για όλους, θέλει χρόνο, αλλά νομίζω ότι κάνουμε καλή δουλειά μέχρι στιγμής και δεν θα έχουμε πρόβλημα.

ΕΡ: Περνάμε στον Grzegorz Grzyb, πιθανότατα έναν από τους πιο πολυάσχολους οδηγούς του ERC, καθώς αυτός είναι ο τρίτος σου αγώνας σε τρεις εβδομάδες! Σε δύο ασφάλτινους αγώνες τερμάτισες δεύτερος και τώρα επιστρέφεις στο χώμα. Ποιος είναι ο στόχος σου γι' αυτό το Ράλλυ;

GG: Δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα. Εχουμε οδηγήσει τόσο πολύ όπως αναφέρατε αλλά στον τελευταίο αγώνα χάσαμε. Αν τερματίσω και σε αυτό το Ράλλυ δεύτερος θα είμαι πάρα πολύ χαρούμενος. Γνωρίζω όμως ότι ο συναγωνισμός είναι πολύ δυνατός με πάρα πολλούς καλούς οδηγούς και καλές ομάδες. "Οκ" δεν τρέχω σε χωμάτινες συνθήκες. Η τελευταία φορά που αγωνίστηκα σε χωμάτινο Ράλλυ ήταν πέρσι στην Ελλάδα. Τώρα τη Δευτέρα έκανα μια μικρή δοκιμή και θα πρέπει να αντιμετωπίσω δυνατό συναγωνισμό. Είναι όμως καλή ευκαιρία να οδηγήσω εδώ και είναι πολύ καλό που οδηγώ με αυτόν (Lukyanuk).

ΕΡ: Διαφορετική ομάδα ετοιμάζει το αυτοκίνητό σου πλέον. Ποιος είναι ο λόγος της αλλαγής και πόσο σε έχει επηρεάσει αυτό;

GG: Όπως είπα δεν έχω μεγάλη εμπειρία στο χώμα. Τα πάντα είναι νέα για μένα. Η ομάδα είναι νέα, ωστόσο έχω τρέξει με την Eurosol σε δύο Ράλλυ την περσαμένη χρονιά και γνωρίζω πολύ καλά τα παιδιά. Όλοι τους με έχουν βοηθήσει. Έχω καλή αίσθηση και θα προσπαθήσουμε να οδηγήσουμε πολύ γρήγορα, λίγο έξυπνα και θα δούμε τι θα συμβεί.

ΕΡ: Περνάμε στον Amittrajit Ghosh τον οποίο καλωσορίζουμε στο ERC. Για όσους δεν σε γνωρίζουν τόσο καλά μπορείς να μας πεις λίγα πράγματα για την καριέρα σου μέχρι σήμερα και τα πλάνα σου για τη φετινή σεζόν;

AG: Εδώ και σχεδόν μια δεκαετία αγωνίζομαι σε Ράλλυ στην Ινδία. Ξεκίνησα από τα μονοθέσια και κατέκτησα το Πρωτάθλημα στο οποίο συμμετείχα στην Ινδία. Αλλά το 2007 ξεκίνησα τους αγώνες Ράλλυ διότι ανέκαθεν αγαπούσα περισσότερο αυτού του είδους τους αγώνες και οι γονείς μου επίσης έτρεχαν σε Ράλλυ. Ήμασταν τυχεροί γιατί κατακτήσαμε μερικά Πρωταθλήματα στην πορεία. Ανέκαθεν ο στόχος μας ήταν να αγωνιστούμε σε διεθνείς αγώνες Ράλλυ. Ο συνοδηγός μου πίσω στην Ινδία (Gaurav Gill) είναι Πρωταθλητής APRC (Ασίας-Ειρηνικού) και τώρα θα αγωνιστεί στο Ράλλυ Σαρδηνίας στην κατηγορία WRC2. Θέλαμε πάντα να τρέξουμε σε διεθνείς αγώνες και το ERC ήταν πάντα μέσα στα πλάνα μου. Μπορώ να μάθω πολλά και γι' αυτό το λόγο είμαι εδώ.

ΕΡ: Είναι εξαιρετικό που σε έχουμε εδώ αλλά τι ήταν αυτό που σε έφερε στο ERC και στο Ράλλυ Ακρόπολις;

AG: Απ' ότι μου είπε ο συνοδηγός μου ο οποίος έχει τρέξει στο Ακρόπολις, οι δρόμοι μοιάζουν αρκετά με αυτούς που υπάρχουν σε κάποια Ράλλυ που έχουμε στην Ινδία, όντας σκληροί και καυτοί.

ΕΡ: Απ' όσα είδες στις αναγνωρίσεις, ποια είναι η γνώμη σου για τις ειδικές και το επίπεδο δυσκολίας τους;

AG: είναι δύσκολο Ράλλυ αλλά πρέπει να οδηγήσεις μυαλωμένα, ειδικά με το αυτοκίνητό μας δεν μπορείς να πηγαίνεις συνέχεια τέρμα γκάζι. Αυτό ακριβώς είναι που πρέπει να κάνουμε σε κάποιους αγώνες στην Ινδία και απ' ότι διαπίστωσα μπορούμε να πράξουμε το ίδιο και εδώ.

ΕΡ: Άλλος ένας "πρωτάρης" στο ERC είναι ο Juuso Nordgren. Διαβάσαμε κάποια επαινετικά σχόλια για το επίπεδο προώθησης και συναγωνισμού του ERC. Τώρα είσαι εδώ, ποια η άποψή σου για τον αγώνα μετά τις αναγνωρίσεις;

JN: Σίγουρα θα είναι ένας σκληρός αγώνας γιατί πρέπει να βρεις τη χρυσή τομή μεταξύ του να πιέσεις και να διαχειριστείς τα ελαστικά του αυτοκινήτου. Υπό αυτές τις συνθήκες η πείρα είναι πολύτιμη εδώ. Αυτό είναι μόλις το έκτο Ράλλυ που κάνω εκτός Φινλανδίας και βασικός στόχος μας είναι να συλλέξουμε εμπειρίες. Από την άλλη όμως έχουμε καλά χιλιόμετρα από το Ράλλυ Πορτογαλίας καθώς επίσης και καλή αίσθηση οπότε θα είμαστε σε θέση να πιέσουμε αν χρειαστεί.

ΕΡ: Απ' ότι είδαμε κάνοντας μια βόλτα στο servıce park αρκετοί οδηγοί και συνοδηγοί εξασκούνται στην αλλαγή ελαστικών. Στην Πορτογαλία είχες κάποιες εμπειρίες...

JN: Ναι δυστυχώς, κάναμε αρκετή εξάσκηση στην Πορτογαλία πάνω σε αυτό το κομμάτι, αλλά ελπίζω ότι δεν θα χρειαστεί να κάνουμε το ίδιο και εδώ.

ΕΡ: Ποιές είναι οι πιθανότητες να σε δούμε φέτος και σε άλλους αγώνες του ERC;

JN: Νομίζω ότι είναι αρκετά υψηλές. Προς το παρόν μπορώ να πω ότι θα τρέξουμε και στην Κύπρο, αλλά ας περιμένουμε να δούμε τα πλάνα της Skoda. Αυτή τη στιγμή πάντως είμαι πολύ χαρούμενος για το φετινό πρόγραμμα. Περιλαμβάνει αγώνες σε πολλές διαφορετικές επιφάνειες, συνθήκες και χώρες και αυτό είναι πολύτιμο στο να αποκομίσω εμπειρίες.

ΕΡ: Μπορεί να είσαι νέος αλλά από τις αναγνωρίσεις που έκανες ανταποκρίνεται το Ακρόπολις σε αυτό που έχεις στο μυαλό σου για τον αγώνα;

JN: Ναι και όχι. Περίμενα σκληρές συνθήκες αλλά όταν τις βλέπεις μπροστά σου και οδηγείς σε αυτές με ένα αυτοκίνητο αναγνωρίσεων κάποια κομμάτια αποδεικνύονται ακόμα πιο σκληρά απ' ότι περιμένεις. Πρόκειται όμως για ένα παραδοσιακό και θρυλικό αγώνα και αυτό δημιουργεί καλή ατμόσφαιρα.

ΕΡ: Επιστρέφοντας σε εσένα Alexey (Lukyanuk), πόσο δύσκολο είναι αυτό το Ράλλυ για τα αυτοκίνητα σε αυτούς τους σκληρούς δρόμους;

AL: Στην πραγματικότητα οι δρόμου δεν είναι παντού τόσο σκληροί. Έχουμε κάποια κομμάτια με πέτρες, αλλά θα έλεγα πως το 70% του Ράλλυ δεν είναι τόσο επικίνδυνο για το αυτοκίνητο οπότε μπορείς να οδηγήσεις αρκετά γρήγορα και να το διασκεδάσεις. Έχουμε κάποια πραγματικά λείες και φλατ επιφάνειες σε κάποια σημεία στα βουνά. Η τελική ταχύτητα σε κάποια σημεία θα είναι πραγματικά υψηλή. Αλλά φυσικά ο χειρισμός του αυτοκινήτου... σε κάποια σημεία δεν καταλαβαίνεις πως να οδηγήσεις γιατί βλέπεις μια πέτρα πάνω σε μια άλλη κι άλλη μία στην κορυφή της. Πρέπει να έχεις το μυαλό συνέχεια στο δρόμο, να οδηγείς με τα μάτια ορθάνοιχτα και να περιμένεις το αναπάντεχο παντού. Το 2016 θυμάμαι περάσαμε ένα άλμα πριν από "τυφλή" στροφή και αμέσως είχαμε κλατάρισμα το οποίο δεν υπήρχε περίπτωση να αποφύγουμε. Συμβαίνει κάποιες φορές, δεν μπορείς να είσαι πάντα σίγουρος. Ακόμα και αν οδηγείς αργά μπορεί να μπλέξεις σε περιπέτειες. Κάποιες φορές είναι θέμα τύχης αλλά εμείς πιστεύουμε ότι η δύναμη θα είναι μαζί μας!



EKO Acropolis Rally 2018 Launch Press Conference

Introducing a new era for the "Rally of Gods"

Read More

Relive the 2017 Acropolis Rally

Flashback to the 2017 Acropolis Rally

Read More

FIA ERC

Visit the official ERC site

Read More

History

Acropolis Rally History!

Read More
footer gif banner